Interakcja użytkowników, jest dużą zaletą, gdyż mogą oni na forach przekazywać informacje, które nie są umieszczone na stronie Internetowej prezentującej hotel, a z pewnych względów mogą być istotne dla przyszłych gości. Jeśli dużo osób poleca dany hotel na forach i portalach społecznościowych, szanse na zdobycie klientów rosną, szczególnie, że wypowiedzi mają charakter personalny i wydają się wiarygodne oraz szczere, ponieważ goście nie mają interesu w promowaniu hotelu. Tak jak pozytywne komentarze naszych klientów mają dużą siłę oddziaływania na innych użytkowników portali, tak samo będzie w przypadku krytyki. Dlatego tak dużą wagę przykłada się do satysfakcji gości odwiedzających hotel, że w przypadku ich niezadowolenia możemy stracić nie pojedynczych, ale sporą ilość klientów, którzy zniechęcą się negatywną opinią innych. Warto zastosować taktykę, którą przyjęła już spora część właścicieli hoteli, i wyznaczyć osoby odpowiedzialne za śledzenie informacji w Internecie, prostowanie negatywnych opinii oraz wytłumaczenie niedociągnięć naszego hotelu i zapewnienie o wprowadzonych ulepszeniach. Takie komentarze usprawiedliwiające negatywne recenzje są istotne, szczególnie że nieprawdziwe informacja mogą być wymysłem naszej konkurencji, która tym sposobem chce przejąć naszych potencjalnych klientów.