Najważniejsze informacje, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze fotografa, którego zadaniem ma być wykonanie zdjęć w celu promocji Hotelu. Najważniejszą rolę ma doświadczenie zawodowe. Nie trzeba tłumaczyć, że im większa wiedza w zakresie fotografowania tym efekt będzie bardziej zadowalający. Doświadczenie ma tu znaczenie przy doborze kolorów, rekwizytów, sprzętu, odpowiednich kątów/ujęć przedmiotu fotografowanego a także ogólnej kompozycji. Istotne jest zapoznanie się z dorobkiem artystycznym. Ma to znaczenie gdyż każdy z fotografów jest inny. Oznacza to, że każda z osób ma inny zmysł artystyczny (dobór kolorów, ogólnej kompozycji, sprzętu, pory zdjęć, kątów ujęć, itp.) Nie każde zdjęcie musi zleceniodawcy lub konsumentowi odpowiadać estetycznie, co skutkuje zainteresowaniem Hotelu lub jego brakiem. Dlatego właśnie jest istotne przejrzenie dorobku fotografa. Ma to również związek z ustaleniem czy jest wstanie zrobić takie zdjęcia. Jak w każdej dziedzinie tak i tu są specjalizacje. Pewne grupy specjalizują się w robieniu zdjęć w ujęciu szerokim a pewne w wąskim. Oznacza to, że są osoby, które wykonują zdjęcia w wielu sytuacjach (ślub, chrzest, urodziny, imprezy masowe, krajobrazów, nieruchomości) a także w kilku wybranych przez siebie lub pojedynczych tematach (zdjęcia tylko sławnych ludzi, dokumentów lub tylko imprez masowych, ślubnych). To powoduje, że pewni fotografowie mogą nie mieć doświadczenia w fotografowaniu (obiektów hotelowych) bądź mieć wciąż za mało. Zapoznanie się z port folio umożliwi nam ustalenie czy jesteśmy zainteresowani dalszymi rozmowami (lub ich rozpoczęciem w przypadku poznania dorobku za pomocą witryny internetowej lub innego źródła).