Promowanie hotelu, pensjonatu czy miejsc noclegowych jest bardzo kosztowne. Poniżej znajdziecie kilka sposobów jak przy zminimalizowanym wkładzie finansowym, zmaksymalizować zwrot kosztów tej inwestycji. Zautomatyzowanie marketingu, dzięki wcześniej przygotowanym materiałom, można zaoszczędzić wiele czasu a mimo to klienci nie poczują się zlekceważeni. Stosunkowo nowe sposoby takie jak witryny internetowe albo autorespondery pozwalają na skupienie się na innych zadaniach, podczas gdy potencjalni klienci mają całodobowy dostęp do wszystkich potrzebnych informacji. Automatyzacja nie wiąże się jedynie z nowoczesnymi technologiami. Dotyczy również systemu pracy. Warto poświęcić tyle czasu ile jest to konieczne na stworzenie takiego modelu, który pozwoli na wykonywanie zadań sprawnie, bez zbędnych niejasności. Wiele firm myśli, że na tym koniec, lecz to nie prawda. Najważniejsze jest, aby klienci czuli, że skupiamy się na ich potrzebach. Kiedy wyjeżdżają nie mogą zostać z pustymi rękami. Po powrocie goście, będą dzielić się swoimi wrażeniami z rodziną, przyjaciółmi, znajomymi. Jeżeli wyjadą z upominkami, płytami Cd, albo przynajmniej folderami czy ulotkami, do tego zadowoleni będą mogli promować hotel wśród swoich bliskich.