Oprócz przeglądu informacji, musimy też pamiętać o promowaniu i reklamie, w czym bardzo przydatne okazują się portale społecznościowe i blogi. Osoby śledzące bloga naszego hotelu, mają bieżące informacje na temat rozwoju oraz zachodzących zmianach. Możemy pochwalić się wyróżnieniami i nagrodami jakie dostaliśmy z okazji naszej działalności. Aktualizowany na bieżąco blog przyciągnie wiele klientów chociażby ze względu, że mając świeże wiadomości o lokalu będą bardziej przekonani co do jego rzetelności i wiarygodności. Poza tym, ciekawe artykuły i zdjęcia można umieścić na facebooku i podobnych portalach. Informacje o naszej działalności, ale także artykuły o okolicy czy mieście, w którym usytuowany jest nasz hotel, pozwolą zyskać nowych członków naszego profilu, a co za tym idzie kolejnych gości. Dla osób, które dodały nasz profil możemy dodać obniżki na śniadanie lub powysyłać darmowe materiały promocyjne. Warto pomyśleć także o nakręceniu filmu przedstawiającego naszą działalność i umieszczeniu go na youtube, czy innej stronie, która pozwala dodać filmy video. Największą zaletą i zarazem cechą, która sprawia, że media społecznościowe przeważają nad mediami tradycyjnymi w zakresie reklamy, jest niska opłata, a w większości przypadków nawet brak jakichkolwiek wydatków. Jedynym zadaniem jest wypromowanie i rozpowszechnienie linka strony czy portalu, na których znajdują się dane i informacje na temat naszej firmy.