Pragnąc, aby hotel i restauracja jak najlepiej prosperowały można zachodzić w głowę szukając co raz to lepszych taktyk, które mają przyczynić się do rozwoju firmy. Łatwo się pogubić a wtedy dopada nas rezygnacja. Aby do tego nie dopuścić warto wypróbować poniższy sposób, który już nie jednemu hotelowi pozwolił się wybić. Public Relations, ta strategia jest niezwykle ważna. To dzięki niej o waszym hotelu i restauracji się mówi. Nie pozostając anonimowym, macie szanse zdobyć znacznie więcej klientów. Wy lub wasz agent musicie zatroszczyć się o to, abyście istnieli w prasie i Internecie. Dobrze jest umieścić opinie na przykład sławnych gości, lub sprawozdania z wydarzeń, które miały u was miejsce. Public relations to kontakt z mediami, zapewnia rozgłos i darmową reklamę. Stosowany jest na całym świecie to właśnie poprzez stosowanie public relations PR, skutecznie promuje się wiele firm, również w branży hotelarskiej i gastronomicznej.