Dla niektórych właścicieli ważną rolę w promowaniu ma reklama, dlatego przeznaczą na nią większą sumę budżetu, którym dysponują, podczas gdy inni zmniejszą wydatki związane z reklamowaniem hotelu, żeby zainwestować więcej w public relations (publiczne relacje). Jeśli zdecydujemy się na pierwszą formę promowania hotelu musimy zastanowić się także w jaką formę reklamy warto zainwestować: czy będzie to reklama telewizyjna, billboardy, strona lub kampania internetowa. Odpowiadając na te i inne pytania, nie można pominąć informacji z pierwszej części biznesplanu, ponieważ wszystkie aspekty zawarte w projekcie tworzą integralną całość i pominięcie któregoś z nich może przysporzyć wiele problemów w organizacji i działaniu hotelu. Często popełnianym przez przedsiębiorców błędem jest zignorowanie danych statystycznych czy demograficznych. Uwzględniając je, wiemy, że chcąc dotrzeć do turystów biznesowych, najlepszym sposobem reklamy będzie kampania internetowa, czy bezpośrednie wysłanie ofert do dużych przedsiębiorstw działających w okolicy lub firm, które mają oddziały w mieście, gdzie mieści się hotel. Promocja hotelu o takim przeznaczeniu na portalach społecznościowych takich jak facebook i twitter, z których najczęściej korzystają ludzie młodzi, nie przyniesie zamierzonych efektów. Przekonani, że wszystkie powyższe aspekty planu się zgadzają, możemy przejść do szczegółowej analizy kosztów.