Reklama w biznesie hotelowym, tak jak w przypadku innych przedsięwzięć, zależy w znacznym stopniu od wynalazków i szybko rozwijającej się technologii. Dynamicznie rozszerzające się media społeczne są jednym z najbardziej popularnych narzędzi przekazywania informacji, wyprzedzając przy tym tradycyjną formę mediów. Ich działanie opiera się na technologii Internetowej i Web 2.0, czyli serwisach, które generowane są przez samych użytkowników. Od mediów tradycyjnych, społeczne różnią się więc formą przekazu oraz tym, że informacje może dostarczyć każda indywidualna osoba, co ma swoje plusy oraz minusy. Szybkość przekazywanych aktualnych informacji oraz łatwość nawiązywania kontaktów w tworzącej się dookoła danego portalu społeczności sprawiły, że media społeczne stały się najprostszą formą reklamy, ale również źródłem problemów wynikających z ostrej krytyki. Portale społecznościowe to zarówno błogosławieństwo i przekleństwo właścicieli hoteli, którzy muszą być na bieżąco z informacjami zamieszczonymi w Internecie. Ostra krytyka jednej czy dwóch osób może sprawić, że z całkowicie zarezerwowanego hotelu, zostaną dwa pełne pokoje w następnym tygodniu, dlatego warto pamiętać również o zagrożeniach wynikających z mediów społecznych.