Analiza konkurencji w branży hotelowej

hotel strategiaZe względu na stale rozwijający się transport, i związane z nim zmiany zachodzące w obrębie sektora turystyki, powstaje coraz więcej hoteli. Świadczy o tym ogólny wzrost w tym sektorze odnotowany w latach 2005 – 2009, który wyniósł aż 7%. W branży hotelowej stale przybywa zarówno klientów jak i konkurencji, którzy kształtują wymagania, dlatego pierwszym zadaniem przyszłego przedsiębiorcy jest zorientowanie się w potrzebach i trendach na rynku. Zanim określi zakres usług oraz specyfikę hotelu musi także zorientować się w skłonnościach turystycznych w najbliższej okolicy. Informacje statystyczno-demograficzne pomogą ustalić jaki rodzaj turystów odwiedza miasto najczęściej, czy są to turyści biznesowi, czy wczasowicze, w jakim wieku i jakiego rodzaju zakwaterowania szukają najczęściej. Tego typu wiadomości pomogą dostosować naszą działalność oraz, jeśli dane statystyczne są sprawdzane systematycznie, w dużym stopniu ułatwią utrzymanie się na wymagającym rynku. W analizie sytuacji należy także uwzględnić ilość hoteli o podobnym zakresie usług, które znajdują się w okolicy. Warto posłużyć się metodą pięciu sił Portera, która analizuje konkurencyjność na rynku w oparciu o pięć elementów: siłę rywalizacji na rynku, zagrożenie ze strony nowych wejść jak i substytutów, siłę przetargową dostawców i nabywców. Powyższe informacje pozwolą na opracowanie analizy SWOT skupiającej się na opisie mocnych i słabych stron placówki, oraz szans i zagrożeń związanych z jej działalnością. Porządnie opracowana pierwsza z czterech części ułatwi pracę Tobie oraz innym inwestorom, i będzie punktem wyjściowym dla pozostałych elementów projektu biznesowego.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *