Musisz pamiętać, że dobra strona internetowa to tylko połowa sukcesu. Nawet najlepsza witryna nie przyniesie ci żadnych korzyści, jeśli internauci nie będą w stanie łatwo i szybko do niej dotrzeć. Nowi klienci nie znają nazwy twojego hotelu, nie będą więc wpisywali jej w wyszukiwarkę. Najczęściej szuka się ogólnych słów kluczowych. Urlopowicze wpisują hasło „hotel”, przeglądają kilka pierwszych stron i na tej podstawie decydują, gdzie spędzą wakacje. Musisz więc zadbać, by twoja strona pojawiała się w czołówce wyników wyszukiwarki. Obecnie najpopularniejszym działaniem uwidaczniającym strony internetowe w popularnych wyszukiwarkach jest pozycjonowanie. Jest to dość skomplikowany i długotrwały proces techniczny, który winduje wybraną witrynę na sam szczyt wyników wyszukiwania. Wiele firm zajmujących się marketingiem internetowym proponuje klientom tego typu działania, są one jednak zazwyczaj kosztowne i nie przynoszą efektu od razu. Decydując się na pozycjonowanie musisz wybrać słowa kluczowe, pod którymi chciałbyś pojawiać się w pierwszej dziesiątce. Kiedy już uda się wypromować twoją stronę, będziesz najprawdopodobniej co miesiąc płacił za uzyskaną pozycję.